Enter your search terms:
Top
 

Projektai: The More Variety, The Better Society

Gimnazijos mokinių ir mokytojų komanda lankėsi Italijoje

 

Šių metų spalio 10-14 d. Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazijos mokiniai ir mokytojai lankėsi Italijoje, kur Milazzo mieste vyko tarptautinio Erasmus+ projekto „The More Variety, The Better Society“ dalyvių susitikimas ir numatytos veiklos.

 

Visos savaitės metu Italijoje svečiavosi mokiniai ir mokytojai iš visų projekto šalių-dalyvių – Turkijos, Lenkijos, Italijos, Rumunijos ir Lietuvos. Mokiniai turėjo progą susipažinti su Milazzo miesto profesine mokykla, pabendrauti su kitų šalių mokiniais. Šalių atstovai pristatė savo šalis ir mokyklas, šalies istorines asmenybes, mitus ir legendas, kitus įdomius faktus.

 

„Erasmus + programos įspūdžiai visados atima žadą. Mokiniai gavo galimybę pamatyti Sicilijos salos vienus įspūdingiausius lankytinus objektus. Aš kaip mokinys patyriau didelį malonumą bendraujant su užsieniečiais, gavau progą sužinot daugiau apie jų kultūrą bei apie jų šalį, lygiai taip pat kaip ir jie – apie manąją. Taip pat tai buvo puiki proga tobulinti tiek savo užsienio kalbos, tiek socialinius įgūdžius“, savo patirtimi dalijasi Saidas, vienas iš Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazijos mokinių, dalyvaujančių šiame projekte.

 

Šio projekto tikslas – atkreipti mokyklų bendruomenių dėmesį į vaikus, atvykusius iš skirtingų valstybių, kad šie ugdymo proceso metu galėtų sėkmingai integruotis į mokyklų ir valstybių bendruomenes.

 

Kita projekto dalyvė Marija teigia, kad projekto metu turėjo galimybę susipažinti su įvairių tautybių žmonėmis, su kuriais ji artimai bendrauja ir po kelionės. „Mokiniai turi galimybę susipažinti su kitomis kultūromis, įvairiais žmonėmis, skirtingomis kalbomis. Pažindami naujas vietas ir gaudami naujų žinių apie skirtingas kultūras, mokiniai gilina savo supratimą apie kitų šalių kultūras. Tai padeda plėsti mokinių pasaulėžiūrą, akiratį ir pažintis. Padeda susibendrauti ir geriau pažinti žmones, taip pat ir iš savo mokyklos“, pasakoja Marija.

 

Viešnagės Italijoje metu Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazijos mokiniai susipažino ir su imigrantų problemomis Italijoje bei kitose šalyse, galėjo palyginti su panašiomis problemomis Lietuvoje.

 

Mokiniai iš Lietuvos, Lenkijos, Turkijos, Italijos ir Rumunijos mokyklų kartu mokydamiesi, atlikdami įvairius kūrybinius projektus ir aktyviai leisdami laisvalaikį bus skatinami geriau pažinti vieni kitus, naujas kultūras, religijas, skirtingas tradicijas. Projekte numatytos veiklos leis mokiniams plėsti savo žinias, tobulinti komunikacijos, savidisciplinos ir lyderystės gebėjimus.

 

Kitas projekto dalyvių susitikimas vyks 2023 m. pavasarį Lietuvoje.

 

Dėl sudėtingos pandemijos situacijos visame pasaulyje, projekto partneriai iš skirtingų valstybių buvo nutarę projekto vykdymą pristabdyti iki 2021 m. rugsėjo mėn.

 

Žmonių istorija neįsivaizduojama be migracijos proceso. Žmonės keliauja į skirtingas šalis vedami įvairių priežasčių – vieni ieško geresnio ekonominio gyvenimo, kiti bėga nuo karo negandų. Eurostat 2018 metų duomenis, šiuo metu Europos sąjungai priklausančiose valstybėse jau yra apsigyvenę daugiau nei 22 milijonai imigrantų.

Visi imigrantai, apsigyvenę naujoje valstybėje, turi du pasirinkimus – pritapti prie tos valstybės visuomenės arba gyventi atsiskyrę nuo jos. Skirtinga kalba, religija, gyvenimo būdas dažnai sukelia problemų imigrantams sėkmingai adaptuotis naujose valstybėse. Projektas „The More Variety, The Better Society“ pagrindinį dėmesį skiria mokyklinio amžiaus žmonių integracijai mokyklose. Jo tikslas – atkreipti mokyklų bendruomenių dėmesį į vaikus, atvykusius iš skirtingų valstybių, kad šie ugdymo proceso metu galėtų sėkmingai integruotis į mokyklų ir valstybių bendruomenes.

Mokiniai iš Lietuvos, Lenkijos, Portugalijos, Turkijos, Italijos ir Rumunijos mokyklų kartu mokydamiesi, atlikdami įvairius kūrybinius projektus ir aktyviai leisdami laisvalaikį bus skatinami geriau pažinti vieni kitus, naujas kultūras, religijas, skirtingas tradicijas. Projekte numatytos veiklos leis mokiniams plėsti savo žinias, tobulinti komunikacijos, savidisciplinos ir lyderystės gebėjimus.

Daugiau apie įgyvendinamą projektą informacijos galite rasti projekto internetinėje svetainėje.

 

Turkijoje įvyko pirmasis projekto „The More Variety, The Better Society“ vadovų susitikimas

Rugsėjo 13-17 d. Turkijoje, Eskešechiro mieste vyko pirmasis tarptautinio Erasmus+ projekto „The More Variety, The Better Society“ vadovų susitikimas.

Savaitę trukusių mokymų, užsiėmimų ir ekskursijų metu projekte dalyvaujančių mokyklų atstovai galėjo ne tik susipažinti ir dalintis tarpusavyje patirtimi, tačiau ir išmokti naujų įgūdžių, gilinti įvairias kompetencijas bei susipažinti su Turkijos kultūra. Šio susitikimo pagrindinis tikslas buvo aptarti tolimesnį projekto vykdymą, sklaidą ir suplanuoti kitas veiklas, kurios vyks kitose projekte dalyvausiančiose mokyklose iš Rumunijos, Lenkijos, Italijos ir Lietuvos.

Projektas „The More Variety, The Better Society“ pagrindinį dėmesį skiria mokyklinio amžiaus žmonių integracijai mokyklose. Jo tikslas – atkreipti mokyklų bendruomenių dėmesį į vaikus, atvykusius iš skirtingų valstybių, kad šie ugdymo proceso metu galėtų sėkmingai integruotis į mokyklų ir valstybių bendruomenes.

Mokiniai iš Lietuvos, Lenkijos, Portugalijos, Turkijos, Italijos ir Rumunijos mokyklų kartu mokydamiesi, atlikdami įvairius kūrybinius projektus ir aktyviai leisdami laisvalaikį bus skatinami geriau pažinti vieni kitus, naujas kultūras, religijas, skirtingas tradicijas. Projekte numatytos veiklos leis mokiniams plėsti savo žinias, tobulinti komunikacijos, savidisciplinos ir lyderystės gebėjimus.

 

Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazijos mokiniai dalyvauja tarptautiniame projekte

Šių metų paskutinį mėnesį, gruodžio 13-17 d. Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazijos mokiniai ir mokytojai lankėsi Lenkijoje, kur Žychlino miestelyje vyko tarptautinio Erasmus+ projekto „The More Variety, The Better Society“ dalyvių susitikimas ir numatytos veiklos.

Visos savaitės metu Lenkijoje svečiavosi mokiniai ir mokytojai iš visų projekto šalių-dalyvių – Turkijos, Lenkijos, Italijos, Rumunijos ir Lietuvos. Dirbdami kartu, mokiniai kūrė projekto logotipą, rodė savo šalių tautinius šokius, virtuvę, pristatė valstybes ir mokyklas, kurias atstovauja.

„Kelionės metu jaučiausi puikiai, labai patiko susipažinti ir bendrauti su naujais žmonėmis, kurių dar nė karto nebuvau matęs, pakalbėti apie tai, kuo skiriasi mūsų šalys“, savo patirtimi dalijasi Mantvydas, vienas iš Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazijos mokinių, dalyvaujančių šiame projekte.

Projekto tikslas – atkreipti mokyklų bendruomenių dėmesį į vaikus, atvykusius iš skirtingų valstybių, kad šie ugdymo proceso metu galėtų sėkmingai integruotis į mokyklų ir valstybių bendruomenes.

Kita projekto dalyvė Miglė teigia, kad projekto metu turėjo galimybę susipažinti su įvairių tautybių žmonėmis, su kuriais ji artimai bendrauja ir po kelionės. „Pripažįstu ir tai, kad kelionėje labiau pažinau bendraklasius ir draugus iš savo mokyklos. Taip pat nemažai sužinojau apie skirtingas kultūras, papročius, paneigiau arba patvirtinau kai kuriuos stereotipus. Tokie kultūriniai mainai mane supažindina su mažai žinoma pasaulio dalimi ir skatina daugiau keliauti, domėtis įvairiomis kultūromis, lavinti anglų kalbos žinias, bei mokytis naujų kalbų“, pasakoja Miglė.

Mokiniai iš Lietuvos, Lenkijos, Turkijos, Italijos ir Rumunijos mokyklų kartu mokydamiesi, atlikdami įvairius kūrybinius projektus ir aktyviai leisdami laisvalaikį bus skatinami geriau pažinti vieni kitus, naujas kultūras, religijas, skirtingas tradicijas. Projekte numatytos veiklos leis mokiniams plėsti savo žinias, tobulinti komunikacijos, savidisciplinos ir lyderystės gebėjimus.

Kitas projekto dalyvių susitikimas vyks 2022 m. sausio viduryje Rumunijoje, Brašove.

Trečioji išvyka į Rumuniją

Trečiasis ,,Erasmus+” susitikimas vyko sausio 17-21 d. Brašove, Rumunijoje. Pirmą dieną dalyviai iš Turkijos, Italijos, Lenkijos bei Lietuvos, iškart po komandų prisistatymo, buvo supažindinti su vietine mokykla bei – orientacinių žaidynių metu – su miestelio apylinkėmis.

Antrą dieną dalyviai pradėjo nuo susitikimo su Sfintu Georgė miesto mere. Dalyviai aptarė bei palygino gimtųjų miestų problemas, naujausias inovacijas ir jaunimo poreikius kiekvienoje šalyje. Vėliau visi turėjo progą pasisvečiuoti pirmojoje Brašovo mokykloje. Sėdėdami senoviniame mediniame suole, mokiniai plunksna uoliai perrašinėjo duotą eilėraštį. Po pietų dalyvius pasitiko vietinio teatro vadovė. Kūrybinėse dirbtuvėse buvo žaidžiami komunikaciją ir toleranciją skatinantys bei kiekvienos tautos unikalumą išryškinantys žaidimai.

Savaitę dalyviai įpusėjo, keliaudami į neišdildomą įspūdį palikusią ekskursiją ,,Drakulos“. Mokinius sužavėjo daugybė dailių paveikslų, senovinė apranga, kardai bei įspūdingas vaizdas, atsiveriantis iš pilies bokštų.

Ketvirta diena buvo praleista stebint parengtus pristatymus apie etninių mažumų situaciją dalyvių gimtinėse, akcentuojant išankstinius nusistatymus, ir kartu ieškant būdų kaip juos įveikti.

Kelionei einant į pabaigą, visi buvo pakviesti į Brašovo mokykloje vykusį įspūdingą minėjimą Rumunijos kunigaikštysčių susivienijimo proga. Paskutinę kelionės dieną vyko daug diskusijų sukėlusios paskaitos apie tarpkultūrines mažumas ir žmogiškąsias teises ir karaokė vakaras.

Prakalbus apie projekto naudą, mokiniai atskleidė nesigailintys pasiryžę kelionei, nes tobulino ne tik savo komunikacinius gebėjimus, bet ir ugdėsi tokias šių laikų sparčiai besikeičiančiame pasaulyje puoselėjamas vertybes kaip žingeidumą bei toleranciją.

,,Šio projekto veiklos leido pažinti tautinę įvairovę – kultūrine, socialine ir religine prasmėmis. Būtent bendraudami su skirtingų šalių atstovais galime pažinti vieni kitus ir plėsti pasaulio suvokimą. Kuo daugiau įvairovės, tuo daugiau suprantu, koks pasaulis yra įvairialypis, tačiau labai įdomus ir įsitikinu, jog pažinimas ugdo toleranciją, skatina bendrystę“, – teigė projekto dalyvė Miglė.

Penelopės, kuriai keliauti tenka dažnai, manymu, šio projekto nauda slypi kultūrinėje įvairovėje, kurios pažinimas plečia individo akiratį bei taip skatina visuomenės pažangumą.

,,Dalyvavimas tokiame projekte padėjo pažinti skirtingas kultūras, gyvenseną, suprasti kaip aplinka lemia žmogaus elgseną. Tai suvokdami mes tolerantiškiau priimame kitokius žmones ir atsikratome stereotipų – tai mūsų visuomenėje dabar ypač svarbu“, – paryškino Mantvydas.